group-telegram.com/ahgeel/2394
Last Update:
#رقـــــيـــــة 💕
الحلقة الثانية والعشرون
يزيد قرر يبعث لرقية رسالة ورقية عشان يبقى ليها منه ذكرى ملموسة وفعلا رقية اتصدمت من الي عمله وخافت اوووي
رقية: ازااي تعمل كده .. هخبيها ازاي دي
يزيد بضيق: لو سمحتى يا حبيبتى خلينا نعيش حبنا ومتفكريش في بعدين افتحي السكايب بقا وافتحي الرسالة
رقية باستسلام وحاولت تخبي نظرة الخوف وتظاهرت بالسعادة: ماشي يا قلبي ربنا يخليك ليا
فتحت الرسالة وهي قلبها بيدق ومكسوفة اوووي
يزيد بسعادة لسعادتها: يلا اقري بصوت عالي
رقية: لالالالا مستحيل هكسف
يزيد: بت انطقي
رقية: تؤ تؤ
يزيد: والله هتقريها بصوت عالي
رقية : بتحلف ليه يا رخم
وابتدت رقية تقرا بصوت مليان سعادة يشوبه بعض الخوف والخجل
)طبعا هذه السعادة الزائفة لن تخلو من الخوف مهما حاولنا)
بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله والصلاة والسلام على سيدنا رسول الله
الى طفلتي وحبيبتي وامي وابنتي واختي وفي القريب العاجل زوجتي باذن الله الى رقيتي يشهد الله اني اكتب اليك ولا اجهز كلام لاقوله فالله وحده من يعلم مقدار حبك في قلبي
احبك واحببت فيكى صدقك واخلاصك وحبك لي وقربك من ربك وخوفك منه احببت فيكى عقلك الكبير في التعامل معي ومع غيرتي الشديدة التي لا تطاق احيانا واحببت فيكى وجهك البريء كالملائكة وروح الطفلة المشاكسة التي كانت دائما تعبث معي
احببت فيكى خجلك الشديد واكره فيكى سكوتك القديم
احببت جمال عينيك
لاموا افتتاني بجمال عينيكى ** ولو راوهم مالاموا افتتاني
انا بعاهدك يا روقتي امام الله ثم امامك اني اتحدى العالم كله عشانك "استطيع التنازل عن كل احلامي مقابلك انتى"
واعاهدك انى هفضل احبك دايما واعاملك بما يرضي الله
اكرمك ولا اهينك واحترم غيابك قبل حضورك
وزي ماانا هحارب الدنيا كلها عشانك مش بطلب منك الا انك تبطلي نظرة الخوف الي فعينك دي وتبقي جنبي وتحاربي عشاني وخلي ثقتك في ربنا كبيرة هو قادر يجمعنا باذنه
تعالي نعاهد ربنا ان حبنا يبقى حب طاهر نقي وناخد بايد بعض للجنة ونتقي الله في بعض
وعشان خاطري خودي بالك مني يعني خودي بالك من نفسك عشان احنا روح واحدة بس في جسدين
بحبك يا بت
حبيبك يزيد
رقية: مش عارفة اقولك ايه غير ربنا يخليك ليا الكلام ده كبير عليا اووووي
يزيد: لالالا انتى هتكتبي رد وتبعثيهولي هنا
رقية: بس انا عايزه ابعثلك ورقي
يزيد بجدية: لا طبعا مش ممكن اسمحلك تبعزقي مصروفك
بس يلا في حاجة ثانية بالظرف بصي عليها
رقية بصت باستغراب للظرف فلقيت فلوس
رقية بضيق: اييه ده
يزيد: عايزك تشتري مصحف ومش تقري غير فيه وتشتري دبدوب وشوكولا كثير وعايز الدبدوب كبير ولونه ابيض وفيه قلب عليه اي لوف يو
رقية بسعادة بالغة: يزيد
يزيد: يا روحه
رقية: انا بحبك اوي
=========
=====
وفعلا نزلت رقية اشترت المطلوب وبقوا اغلى حاجة عندها ومابقتش تقرا غير في مصحفه
وبالليل بعد ما قفلت رقية مع يزيد قبل الفجر بربع ساعة قامت صليت القيام بسرعة في اقل من 5 دقايق ماهي خلاص خسرت فضائل كثير ومابقاش عندها الخشوع بتاع زمان مع ان يزيد بيخانقها ويزعل منها لما تقصر في صلاتها او تاخرها ويقولها مش عايزك تخسري زيي انا بقيت بجمع في الصلوات مع انى كنت ملتزم بيها جدا فمش عايزك تبقي زيي انا عايزك احسن مني
بس المعصية بتجثم على صدورهم وبتمنعهم من الطاعة
وبعد ما خلصت قيام
رقية بينها وبين نفسها: هو يزيد قالي انه كتب الرسالة في اقل من 10 دقايق يلا اكتب دلوقتى ردي لبينما ياذن
الى ابني وحبيبي وابي واخي وبعلي قريبا باذن الله
وانا مش مجهزة كلام ومش عارفة اقول ايه.. بجد روحي انت خليتني اكسف جدا الكلام ده كبير اوي عليا
هو صح غيرتك لا تطاق مش احيانا دي داااائماااااااا بس انا بعشقها اه ماانا مجنونة بقا عايزنى اعمل ايه بقا
وانا حبيبتك اول ما عرفتك فعلا تعالى اقولك على سر
انت قربتني من ربنا اوي وعرفتني عالطريق الصحيح بسببك غيرت لبسي وبسببك لبست الاسدال
ربنا جعلك وسيلة لهدايتي .. زمان كنت بلبس قصير دلوقتى بقيت لما اشوف بنت لابسة زيي زمان بشمئز وبدعي ربنا يهديها ويثبتني .. ربنا يجازيك عني خير
حبيبي انا حبيت فيك اخلاصك وحبك ليا وصدقك وخوفك من ربنا وخوفك عليا وبحب رخامتك بردو وحتى شتايمك يا دزمة .. ماهو انا لازم اشتم بقا يااما مش هتبقى رسالة رومانسية بقا هاهاها
وبالنسبة لسكوتي معلش روحي استحملني شوي ده طبعي .. عارف . انا فعلا طفلتك وابقى على طول طفلة واعمل فيك عمايل تجننك اكثر .. هشاغب غيرتك بهدوء اه طبعا لازم تبقى مشاغبة عالخفيف مش مستغنية عن روحي .. واوامرك دي عارفها هعاندها بس بدلع اه طبعا هو انا لو ماادلعتش عليك انت هتدلع على مين يعني
عارف ياض لما نتخانق ببقى عاملة حسابي اننا بعد الخناقة هنتصالح باذن الله اه طبعا ماهو مينفعش نقفل متزاعلين
#روحي بقول الكلمة دي جدا #روحي عشان بحسها جدا
انا انبسطت برسالتك جدا والفرحة بقيت مش سايعاني بس حسيت بمسؤولية كبيرة بس معرفش ليه اضايقت من الف
BY عالم القصص والروايات 📚
Warning: Undefined variable $i in /var/www/group-telegram/post.php on line 260
Share with your friend now:
group-telegram.com/ahgeel/2394