group-telegram.com/ahgeel/2437
Last Update:
#رقــــــيـــــة 💕
الحلقة 24
وبعد ما رقية كملت كلام ويزيد بقا الشرر يتطاير من عيونه وكره اختها سمر زيادة عشان على طول معارضة علاقتهم بس ردة فعله كانت غريبة اووووووووووووووي ومش متوقعة خاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالص صدمت رقية وصدمتني انا شخصيا
يزيد: بصى يا حبيبتى هفهمك
رقية :ماشي
يزيد: اولا عايزك تطمني احنا حبنا حلال وبريء وطاهر
رقية بتثق فيه ثقة عمياء فصدقته طبعا وحسيت بارتياح
يزيد: هفهمك ازاي
بصي يا حبيبي احنا حبنا نقي وبنساعد بعض للطاعة وفي القرب من ربنا
هحكيلك حكاية عن صحابي سيدنا حنضلة عشان تطمني
حنضله رضي الله عنه جه بيوم لسيدنا الرسول صل الله عليه وسلم
رقية: صل الله عليه وسلم
يزيد: جاله بيعيط وهو بيقوله "نافق حنضلة نافق حنضلة"
يعني حنضلة منافق
الرسول استغرب لشكله وكلامه ساله في ايه
عارفة سيدنا حنضلة قاله ايه
رقية بانتباه شديد :ايييه
يزيد: قاله لما اجي اصلي او اقرا قران بكون في قمة الخشوع وبفتكر الجنة والنار والقيامة والصراط وبعيط كثير من الخشوع بس لما ارجع لاهلي وعيالي تلاقيني التهيت معاهم وقاعد بضحك وبهزر ولا كاني من شوي كنت بعيط خوفا من الحساب انا حاسس اني منافق
رقية. ياااااااااااااااه للدرجة دي ماشاء الله على ايمان الصحابة ياااا رب احشرنا معاهم
يزيد: الرسول صل الله عليه وسلم قاله لا نافق حنضلة لا نافق حنضلة
يعني حنضلة مش منافق
عايزك تكوني متاكدة انك مش منافقة احنا ايوا بنعبد ربنا وبنخاف منه وبنحبه بس لازم نعيش الحياة متبقاش كلها طاعة والحب ده اساس الحياة
رقية فكرت بين نفسها : بس ده كان بيكلم عن مراته واولاده وانا ويزيد مش مجوزين بس بماانه حكهالي يبقى متاكد منها واكيد احنا بنفس الوضع اصلا نيتنا الجواز باذن الله والاعمال بالنيات
رقية: معاك حق يا يزيد انا بحبك اوووي ربنا يخليك ليا
ثم اكملت: يزيد انا عندي فكرة
يزيد: ايه
رقية: نبقى كل يوم واول ما نفتح قبل اي كلام نبتدي بحلقة ذكر مع بعض عشان نكون اجتمعنا عالطاعة وربنا يباركلنا
يزيد: تمام يا حبيبي فكرة حلوة اوووووووي ربنا يباركلي فيكى
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ما قفلوا يزيد مع نفسه
نفسه: انت ايه الي هببته ده يا يزيد ازاي تضحك عليها كده ازااااااي تفهمها ان ده حلال
يزيد: بس احنا مش بنعمل حاجة غلط وانا فعلا بحبها ومقدرش استغني عنها ثانية
نفسه: طب سيبها لله وربنا يعوضك خير
يزيد: مقدرش مقدرش اعيش من غيرها انا مش عايز من الدنيا دي غيرها احلامي بتبتدي بيها وتنتهي عندها
نفسه: يبقى انت ماشي بيا للتهلكة وخليك فاكر لذة المعصية هتروح وهيبقى عقابها
يوم ما ربنا ياذن للعقاب متجيش تشتكي اهو عارف نفسك وعارف عمايلك انت مش راضي تنقذ نفسك
يزيد: انا مش بعمل حاجة انا نيتي طيبة وهجوزها وبحبها وبعشقها ولا حبيت قبلها ولا هحب بعدها دي الهوا الي بتنفسه مقدرش اعيش من غيرها ثانية مقدرش
نفسه: طب اتفق معاها انكم تبطلوا كلام لحد اما تجوزوا عشان ربنا يباركلكم
يزيد: مقدرش مقدرش بقولك مقدررررررررررش سيبني فحالي بقا ومالكش دعوة بيا انا اعرف اتصرف مع رقية كويس اوي وهي بتحبني ولا يمكن هتجرحني ولا تفكر تسيبني انا عارف هي بتحبني قد ايه
وانسحبت نفسه الطيبة بعد اما مش لقيت فايدة من الكلام
=========
بيوم رقية لقيت رسالة من صديقة ليها عالفيس فتحتها لقيتها فيييييديو
رقية: ايه الفيديو ده.. (فتحته) يااااااااااااااه شكله جميل اوي بس مش عايز يحمل النت عندي وحش يلا هبقى اشوفه وقت ثاني وخلاص
~~~~~~~~~~
رقية ذبلت ما بقاش فيها الحياة بتاع زمان وعمر ملاحظ ده وصعبانة عليه ومش عارف يعملها ايه هي عايشة في دوامة خوف على طول وعمر فاكرها لسه متاثرة من الي حصلها فقرر يفرحها وجابلها فون حديث
عمر: روكا حبيبتي تعالي ا بت عايزك
رقية: روكا وحبيبتي؟؟ لالالالا انا مووووووش هنا ..
عمر: بقا كده ا روكتى اندهلك ومش تجيلي
رقية. اممممممم مااااااااشي بس يكون في علمك مش هغسل هدوم مش هروق اوضتك مش هحط اكل مش... ـــــــــ
وقاطعها عمر قائلا: هههههههه ايه كمية المش دي خلاص ا ستي بلاش (وطلع الفون) كنت عايز اديكى الحتة دي بس مفيش نصيب بقا هرجعه وخلاص
رقية انبهرت لما شافت الفون وجريت عليه عشان تاخده بس عشان كانت اوزعه حبتين وعمر طويل ورفعه فوق معرفتش توصله فضلت متشعلقة فيه وهي بتقول بصوت طفولي
رقية: خلاص بقا يا عموري اديني الحتة الحلوة بقا يا حبيب قلب اختك انت
عمر: مش من شويه ما كنتيش تعرفيني
رقية: فييين ده ؟؟ وانت بتصدق الدورين دول ولا اييييه
ده انت حبيبي حبيبي حبيبي
عمر يضحك بفرح لفرحتها: ههههههههههه ماشي يا ستي سماح المرادي خدي ويا رب يعجبك يا ست روكا
رقية: حلو اوووووووووووي ربنا يخليك ليا يا احلى اخ في الدنيا
عمر: روكا حبيبتي ممكن تحطيلي الغداء
رقية برخامة: معرفكش يا عمر معرفكش وطلعت تجري وطلعتله لسانها
دخلت اوضتها وهي مبسوطة اووووووي بالهدية وغيرت شريحتها ورميت الفون القديم على جنب
~~~~~
BY عالم القصص والروايات 📚
Warning: Undefined variable $i in /var/www/group-telegram/post.php on line 260
Share with your friend now:
group-telegram.com/ahgeel/2437