Telegram Group & Telegram Channel
#رقية 💕

الحلقة 28

رقية بعد ما سمعت شويه محاضرات واستشعرت كل رسائل ربنا قررت تتغير
واول حاجة قررت تعملها هي انها تظبط علاقتها مع يزيد
يزيد ملاحظ ان رقية باخر يومين متغيرة ومش تمام ومش قادر يعرف مالها
يزيد: مالك يا حبيبتي فيكى ايه ليه مش مظبوطة بقالك يومين
رقية لما سمعت كلمة حبيبي اغمضت عنيها بمرارة مش دي الكلمة الي كانت بتفرح لسماعها بقيت كانها شتيمة بالنسبالها
رقية تبتسم بصعوبة وتكتب مفيش يا يزيد
يزيد: لا في دنا بكلمك عن مشكلة ليا في الشغل وانتى ولا انتى هنا ولا حتى سالتيني حصل فيها ايه ولا اطمنتي زي العادة هو في ايه شاغلك عني
رقية حسيت بتوتر فظيع لما حسته هيسيء فهمها ويفكر انها اتشغلت عنه ويزعل منها
فاستجمعت قواها وقررت تفاتحه بالموضوع
رقية: يزيد مش كده والله بس
يزيد بترقب هاااا بس ايه
رقية: بص يا يزيد انا من يومين حصلت معايا حاجة وعايزه احكيهالك
يزيد بقلق خير يا حبيبي
رقية: لقيت محاضرة اسمها ونادوا يا مالك بتكلم عن النار سمعتها وخفت اوووووي خفت لاكون بغضب ربنا فحاجة واموت وانا على المعصية
يزيد ليه انتى بتعملي ايه غلط يا حبيبتي بتلبسي واسع وبطلتي تسلمي بالايد بعدتي عن الاغاني والمسلسلات وكل الي يغضبه
رقية بتردد: يعني علاقتنا مش فيها حاجة حرام؟؟
يزيد وقد فهم: تقصدي ايه يا رقية
رقية بدموع: انا عايزه ارضي ربنا قبل مااموت انا خايفة اموت وهو غضبان عليا
انا من لما سمعت المحاضرة بقيت حاسة ان الموت قريب مني اوي وهموت فاي لحظة مش بقيت ادعي غير يا رب امهلني يااااااااااااا رب
اقصى امنية عندي ان ربنا يمهلني اتوب قبل ما ياخد روحي
اموت على توبة
يزيد بقسوة: ويعني انتى ما لكيش ذنوب غير الكلام معايا؟؟
رقية اتصدمت من رد فعله وكان الي بيكلم واحد ثاني
رقية: انا نفسي الاقي حل معاك
يزيد: مستحيل ابعد عنك يا رقية ولا حتى مؤقت انا بحبك ومقدرش استغنى عنك ثانية
رقية: انا كمان مقدرش عشان كده بفكرــــ
قاطعها قائلا بعصبية: بتفكري فايه يا رقية بتفكري فايه فهميني
رقية: يعني نجيب الموضوع بالراحة باول فترة نخلي كل كلامنا طاعة يعني لما نيجي نفتح بدل ما نقول اي كلام نقعد نذكر او نقرا قران وكده
وبعد فترة نقلل كلام ونحدد ساعات معينة للكلام مع بعض ونقللها تدريجيا لحد
يزيد بمرارة: لحد اييييييييييه لحد ايييييييييييييييييييييييييييييييييه يا رقية لحد اما تسيبيني صح
رقية بوجع: لا مقصدش كده
يزيد بسخرية: امال تقصدي ايه يعني
بعد الفيلم ده كله مش بتخططي عشان تسيبيني
رقية ببراءة: بس ده ولله عشان يجمعنا في الحلال وميعاقبناش ببعض انا خايفة يعاقبني فيك ويحرمني منك انا بـــــ
وبترت كلمتها
يزيد: اييييييييه مش قادرة تقولي بحبك خلاص ما بقيتيش تحبيني صح؟؟
رقية : لا والله مش كده بس قررت مش هقول اي كلمة حب عشان مغضبش ربنا اكثر من كده
يزيد بحنق: محسساني انك سيبتي كل الذنوب ونقية ومالكيش غير ذنب واحد اسمه يزيد
براحتك يا رقية انا هقفل .. بلا قرف .. سلام بقا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عدت الايام ويزيد ورقية حالهم زي ما هو بين اخد ورد شويه يرجعوا يكلموا ويحاول يقنعها تشيل الفكرة من دماغها وشوي يتعصب عليها ويقسى ويعاملها وحش
لحد اما جه يوم فاااااااااااااااااااااااصل في حياتهم
يزيد: بصي يا حبيبي عايز نهدى ونكلم بالهداوة
عايز نلاقي حل لمشكلتنا مينفعش نفضل كده
لا انتى هتقدري تعيشي بتانيب ضمير ولا انا هقدر ابعد عنك عشان انا بحبك بجد مش زيك
رقية بدهشة: انت بتشك في حبي ليك يا يزيد
انت ليه مش حاسس ان الي بيحصلي ده بسبب تانيب ضميرري الي صحي
اكملت وهي بتعيط بشكل هستيري: ياااااااااا ريته ما صحي يا ريته فضل نايم عشان ميجيش اليوم الي تشك فيا بيه
يا ريتني فضلت غافلة يا يزيد ولا تيجي ثانية تشك فيا
يا ريتني مت قبل ما تشك فيا ثانية
يزيد: خلااااااااااااااااص يا رقية خلينا نكلم
بصي انا هكون صادق معاكى .. انا سهل اوووووي اقنعك ان كلامنا ده مش حرام واقدر اعمل كده واقدر اقنعك
هنا ابتسمت رقية بمرارة وافتكرت حادثة الصحابي حنضلة وازاي ساعتها قدر يقنعها انها مش منافقة وان كلامهم مش حرام وهي بسذاجتها صدقتها او جايز هي حبيت تصدقها
فاكمل
يزيد: بس بردو انا بخاف ربنا ومش ممكن اعمل كده كل الي اقدر اقولهولك ـــــــــــــــــــــ
قطعت كلامه رقية ببراءة وتلقائية: الله بص حاطين صورة عمو وهو بالمستشفى شكله صعبان عليا اوووووي ده تعبان اوي انا هروح ازوره على فكره ان شاء الله
وهنا قام يزيد ضرب بايده عالحيط بكل قوته وفضى كل عصبيته بشكل خض رقية الي شايفاه من السكايب
رقية: في ايه
يزيد: مفيش
رقية: في ايه يا يزيد ايه الي ضايقك
يزيد بعصبية والشرر يتطاير من عنيه: مفييييييييييييش بقولك اسكتي .. اسكتي مش عايز اسمع صوت
رقية: لا مش ساكتة عايزه افهم
يزيد: تفهمي ايييييييييييييييييه تفهمي اييييييييييييه يا ست رقية
انا خلاااااااااااااااااااااااااااااص خلالالالالالا

لالالالالالاص



group-telegram.com/ahgeel/2446
Create:
Last Update:

#رقية 💕

الحلقة 28

رقية بعد ما سمعت شويه محاضرات واستشعرت كل رسائل ربنا قررت تتغير
واول حاجة قررت تعملها هي انها تظبط علاقتها مع يزيد
يزيد ملاحظ ان رقية باخر يومين متغيرة ومش تمام ومش قادر يعرف مالها
يزيد: مالك يا حبيبتي فيكى ايه ليه مش مظبوطة بقالك يومين
رقية لما سمعت كلمة حبيبي اغمضت عنيها بمرارة مش دي الكلمة الي كانت بتفرح لسماعها بقيت كانها شتيمة بالنسبالها
رقية تبتسم بصعوبة وتكتب مفيش يا يزيد
يزيد: لا في دنا بكلمك عن مشكلة ليا في الشغل وانتى ولا انتى هنا ولا حتى سالتيني حصل فيها ايه ولا اطمنتي زي العادة هو في ايه شاغلك عني
رقية حسيت بتوتر فظيع لما حسته هيسيء فهمها ويفكر انها اتشغلت عنه ويزعل منها
فاستجمعت قواها وقررت تفاتحه بالموضوع
رقية: يزيد مش كده والله بس
يزيد بترقب هاااا بس ايه
رقية: بص يا يزيد انا من يومين حصلت معايا حاجة وعايزه احكيهالك
يزيد بقلق خير يا حبيبي
رقية: لقيت محاضرة اسمها ونادوا يا مالك بتكلم عن النار سمعتها وخفت اوووووي خفت لاكون بغضب ربنا فحاجة واموت وانا على المعصية
يزيد ليه انتى بتعملي ايه غلط يا حبيبتي بتلبسي واسع وبطلتي تسلمي بالايد بعدتي عن الاغاني والمسلسلات وكل الي يغضبه
رقية بتردد: يعني علاقتنا مش فيها حاجة حرام؟؟
يزيد وقد فهم: تقصدي ايه يا رقية
رقية بدموع: انا عايزه ارضي ربنا قبل مااموت انا خايفة اموت وهو غضبان عليا
انا من لما سمعت المحاضرة بقيت حاسة ان الموت قريب مني اوي وهموت فاي لحظة مش بقيت ادعي غير يا رب امهلني يااااااااااااا رب
اقصى امنية عندي ان ربنا يمهلني اتوب قبل ما ياخد روحي
اموت على توبة
يزيد بقسوة: ويعني انتى ما لكيش ذنوب غير الكلام معايا؟؟
رقية اتصدمت من رد فعله وكان الي بيكلم واحد ثاني
رقية: انا نفسي الاقي حل معاك
يزيد: مستحيل ابعد عنك يا رقية ولا حتى مؤقت انا بحبك ومقدرش استغنى عنك ثانية
رقية: انا كمان مقدرش عشان كده بفكرــــ
قاطعها قائلا بعصبية: بتفكري فايه يا رقية بتفكري فايه فهميني
رقية: يعني نجيب الموضوع بالراحة باول فترة نخلي كل كلامنا طاعة يعني لما نيجي نفتح بدل ما نقول اي كلام نقعد نذكر او نقرا قران وكده
وبعد فترة نقلل كلام ونحدد ساعات معينة للكلام مع بعض ونقللها تدريجيا لحد
يزيد بمرارة: لحد اييييييييييه لحد ايييييييييييييييييييييييييييييييييه يا رقية لحد اما تسيبيني صح
رقية بوجع: لا مقصدش كده
يزيد بسخرية: امال تقصدي ايه يعني
بعد الفيلم ده كله مش بتخططي عشان تسيبيني
رقية ببراءة: بس ده ولله عشان يجمعنا في الحلال وميعاقبناش ببعض انا خايفة يعاقبني فيك ويحرمني منك انا بـــــ
وبترت كلمتها
يزيد: اييييييييه مش قادرة تقولي بحبك خلاص ما بقيتيش تحبيني صح؟؟
رقية : لا والله مش كده بس قررت مش هقول اي كلمة حب عشان مغضبش ربنا اكثر من كده
يزيد بحنق: محسساني انك سيبتي كل الذنوب ونقية ومالكيش غير ذنب واحد اسمه يزيد
براحتك يا رقية انا هقفل .. بلا قرف .. سلام بقا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عدت الايام ويزيد ورقية حالهم زي ما هو بين اخد ورد شويه يرجعوا يكلموا ويحاول يقنعها تشيل الفكرة من دماغها وشوي يتعصب عليها ويقسى ويعاملها وحش
لحد اما جه يوم فاااااااااااااااااااااااصل في حياتهم
يزيد: بصي يا حبيبي عايز نهدى ونكلم بالهداوة
عايز نلاقي حل لمشكلتنا مينفعش نفضل كده
لا انتى هتقدري تعيشي بتانيب ضمير ولا انا هقدر ابعد عنك عشان انا بحبك بجد مش زيك
رقية بدهشة: انت بتشك في حبي ليك يا يزيد
انت ليه مش حاسس ان الي بيحصلي ده بسبب تانيب ضميرري الي صحي
اكملت وهي بتعيط بشكل هستيري: ياااااااااا ريته ما صحي يا ريته فضل نايم عشان ميجيش اليوم الي تشك فيا بيه
يا ريتني فضلت غافلة يا يزيد ولا تيجي ثانية تشك فيا
يا ريتني مت قبل ما تشك فيا ثانية
يزيد: خلااااااااااااااااص يا رقية خلينا نكلم
بصي انا هكون صادق معاكى .. انا سهل اوووووي اقنعك ان كلامنا ده مش حرام واقدر اعمل كده واقدر اقنعك
هنا ابتسمت رقية بمرارة وافتكرت حادثة الصحابي حنضلة وازاي ساعتها قدر يقنعها انها مش منافقة وان كلامهم مش حرام وهي بسذاجتها صدقتها او جايز هي حبيت تصدقها
فاكمل
يزيد: بس بردو انا بخاف ربنا ومش ممكن اعمل كده كل الي اقدر اقولهولك ـــــــــــــــــــــ
قطعت كلامه رقية ببراءة وتلقائية: الله بص حاطين صورة عمو وهو بالمستشفى شكله صعبان عليا اوووووي ده تعبان اوي انا هروح ازوره على فكره ان شاء الله
وهنا قام يزيد ضرب بايده عالحيط بكل قوته وفضى كل عصبيته بشكل خض رقية الي شايفاه من السكايب
رقية: في ايه
يزيد: مفيش
رقية: في ايه يا يزيد ايه الي ضايقك
يزيد بعصبية والشرر يتطاير من عنيه: مفييييييييييييش بقولك اسكتي .. اسكتي مش عايز اسمع صوت
رقية: لا مش ساكتة عايزه افهم
يزيد: تفهمي ايييييييييييييييييه تفهمي اييييييييييييه يا ست رقية
انا خلاااااااااااااااااااااااااااااص خلالالالالالا

لالالالالالاص

BY عالم القصص والروايات 📚


Warning: Undefined variable $i in /var/www/group-telegram/post.php on line 260

Share with your friend now:
group-telegram.com/ahgeel/2446

View MORE
Open in Telegram


Telegram | DID YOU KNOW?

Date: |

In addition, Telegram's architecture limits the ability to slow the spread of false information: the lack of a central public feed, and the fact that comments are easily disabled in channels, reduce the space for public pushback. Additionally, investors are often instructed to deposit monies into personal bank accounts of individuals who claim to represent a legitimate entity, and/or into an unrelated corporate account. To lend credence and to lure unsuspecting victims, perpetrators usually claim that their entity and/or the investment schemes are approved by financial authorities. Recently, Durav wrote on his Telegram channel that users' right to privacy, in light of the war in Ukraine, is "sacred, now more than ever." The channel appears to be part of the broader information war that has developed following Russia's invasion of Ukraine. The Kremlin has paid Russian TikTok influencers to push propaganda, according to a Vice News investigation, while ProPublica found that fake Russian fact check videos had been viewed over a million times on Telegram. There was another possible development: Reuters also reported that Ukraine said that Belarus could soon join the invasion of Ukraine. However, the AFP, citing a Pentagon official, said the U.S. hasn’t yet seen evidence that Belarusian troops are in Ukraine.
from us


Telegram عالم القصص والروايات 📚
FROM American