Telegram Group & Telegram Channel
#رقـــــيـــــة 💕

الحلقة 29

رقية بقيت هتتشل من التفكير ومنظر يزيد الي بيرعب وهي مش لاقية سبب ولا تبرير للتخاريف الي بيقولها
رقية: ممكن بقا تهدى وتفهمني الي بيحصل
يزيد: مش عايز اكلم
رقية: وانا بقا عايزــــــــــ
قاطعها بزعيق وعصبية: اسسسسسسسسسسسسسسكتى مش عايز اسمع حس
قامت رقية خرست خالص وقاعدة مصدومة وقالت استناه يهدى بقوا قرابة الساعتين وهما شايفين بعض وساكتين ورقية بتعيط وده الي عصب يزيد زيادة عشان مبيحبش يشوف دموعها
يزيد بغيظ: بتعيطي ليه
رقية: مفيش
يزيد: ازاي يعني مفيش بتعيطي ليه بقولك
رقية: عشان مش عارفة مالك فجاة قلبت عليا وانا مش فاهمة حاجة حسستني بالقهر
يزيد: يااااااااااااااااه هو انا قهرتك اوي للدرجة دي
رقية:ــــــــــــــــ
يزيد: امال انتى عملتى ايه
رقية: ايه
يزيد: لما نكون نكلم في مستقبلنا وحياتنا وحضرتك تنطي تكلميني عن عمك ده اسمه ايه
مالهوش اسم غير انك مستهترة ومش مهتمة ومش فارق معاكى حاجة
رقية باذبهلال: انا؟؟ لا والله دنا بس عشان شفت صورته بالصدفة
يزيد: لا وكمان بتقوليلي هروح يعني حتى اذن مفيش هتروحي من دماغك يعني؟؟
رقية: لا والله مقصدش كده وكنت هستاذن طبعا هي بس صورة جت في طريقي صدفة فاكلمت عنه
يزيد: بتكلمي عنه واحنا في مشكلتنا دي؟؟ للدرجة مش فارقة معاكى حياتنا ولا علاقتنا؟؟ طب والله لاعلمك الادب و والله ماانتى رايحاله يا رقية
رقية: نبقى نكلم في الموضوع ده بعدين ان شاء الله
يزيد: بقولك حلفت مفيش نزول في حتة
رقية مستغربة من الكائن الي ظهر قدامها فجاة: الي تشوفه
يزيد: بصي يا رقية انا مش هقدر اكمل معاكى مش هقدر اكمل مع واحدة مبتحبنيش
انتى اصلا عمرك ما حبيتيني لو بتحبيني ما كنتيش اتصرفتي كده ولا فكرتى تبعدي عليا لانك ساعتها ما كنتيش هتعرفي بس شكلك كنتى بتتسلي وخلاص مش عارفة ان الي بتلعبي بيه ده قلب انسان انسااااان وهتتحاسبي عليه
رقية: ايه الي انت بتقوله ده والله العظيم مكانتك كبيرة اوي عندي عشان كده خايفة ربنا يعاقبني بيك ويحرمني منك انا عرفت ان المعصية بتتنزع منها البركة وعقابها هيحل بصاحبها عاجلا او اجلا فخفت خفت اخسرك
والله كل الي بعمله عشان ربنا يباركلنا وعايزه ربنا يجمعني بيك في الحلال مش عايزه غير الحلال
يزيد بنبرة استهزاء: ربنا يقوي ايمانك
واكمل قائلا
يزيد: ووقت نومك الي غيرتيه ده اسمه ايه فاكره فاكره لما جيتي قولتيلي انا تعبانة وعايزه ابقى انام بدري وتعبت من السهر ما فكرتيش فيا ما فكرتيش هكلمك امتى لما بالليل تنامي وبالنهار انا بالشغل ولا نسيتي مواعيد شغلي كمان
رقية: لا والله مش كده بس فعلا انا بقيت اتعب جدا من السهر ومعرفش بمواعيد شغلك الجديدة ولما وافقتني مش جه عبالي ان دي مواعيد شغلك
يزيد بنظرة حملت الكثير من المشاعر المهينة: مش عايز اعرفك يا رقية انا من كثر حبي ليكي كرهتك وقفل في وشها وسابها غرقانة ف بحر اوجاعها

وبقوا كده يومين يسيبها تعاني الم الفراق ويرجعلها يوم بعد محايلاتها الكثيرة فتفرح برجوعه مع وجع كلمته الي بيقولهالها في كل مرة رجعت بس عشان اعتذرتى كثير بس يرجع ثاني يسيبها
واخر مرة كان بقا شكلها صعب اوي وما بقتش مستحملة الوضع والم الحب الحرام وتعلقها بغير الله معذبها وبعد ما سابها وقفل معاها
فضلت اكثر من ساعة وهي ضامة رجليها لصدرها ولفاهم بايديها وبتعيط وبعدين قامت توضت وصليت ركعتين عشان تهدى ولقيت نفسها محتاجة تعمل حاجة كانت بتعملها زمان
قامت تكتب
مسكت القلم وابتدت تخط في حروفها الي كتبتها بوجع قلبها
وجع المعصية والحب الحرام لو عرفت دينها كانت حافظت على قلبها وماكانتش اتوجعت كل ده
مقدرتش تسكت عن الي حصل قعدت تتخبط بين كرامتها ووسواسها ونفسها وبالاخر قررت تكلمه وتحاول معاه يرجعلها ومش يسيبها ما بقتش عايزه حاجة غير يرجعلها ماكانتش عارفة ان توبتها هتخليها تخسره ماكانتش عارفة ان التوبة طريقها صعب ولازم تتخلص من المعصية واوجاعها عشان تقدر تكمل فقامت تكلمه ابتدت تكتب في الرسالة
معرفش ليه ببعثلك الكلام ده بس جايز عشان حاسة انه امانة عندي
لما سبتني كنت لسه مخلصتوش فتعبت اووووي لحتى خلصته كل كلمة كانت بدموع فراق وعذاب والم
هي حياتي بقيت كده عذاب الم دموع تعاااااااسة
اقصى امنية عندي هي المـــــــــــــــــــــــــــــوت
وبعثتله الخاطرة الي كانت كتبتها لما سابها ودي هنشوفها في الحلقة الجاية ان شاء الله انتظرونا
👍1



group-telegram.com/ahgeel/2449
Create:
Last Update:

#رقـــــيـــــة 💕

الحلقة 29

رقية بقيت هتتشل من التفكير ومنظر يزيد الي بيرعب وهي مش لاقية سبب ولا تبرير للتخاريف الي بيقولها
رقية: ممكن بقا تهدى وتفهمني الي بيحصل
يزيد: مش عايز اكلم
رقية: وانا بقا عايزــــــــــ
قاطعها بزعيق وعصبية: اسسسسسسسسسسسسسسكتى مش عايز اسمع حس
قامت رقية خرست خالص وقاعدة مصدومة وقالت استناه يهدى بقوا قرابة الساعتين وهما شايفين بعض وساكتين ورقية بتعيط وده الي عصب يزيد زيادة عشان مبيحبش يشوف دموعها
يزيد بغيظ: بتعيطي ليه
رقية: مفيش
يزيد: ازاي يعني مفيش بتعيطي ليه بقولك
رقية: عشان مش عارفة مالك فجاة قلبت عليا وانا مش فاهمة حاجة حسستني بالقهر
يزيد: يااااااااااااااااه هو انا قهرتك اوي للدرجة دي
رقية:ــــــــــــــــ
يزيد: امال انتى عملتى ايه
رقية: ايه
يزيد: لما نكون نكلم في مستقبلنا وحياتنا وحضرتك تنطي تكلميني عن عمك ده اسمه ايه
مالهوش اسم غير انك مستهترة ومش مهتمة ومش فارق معاكى حاجة
رقية باذبهلال: انا؟؟ لا والله دنا بس عشان شفت صورته بالصدفة
يزيد: لا وكمان بتقوليلي هروح يعني حتى اذن مفيش هتروحي من دماغك يعني؟؟
رقية: لا والله مقصدش كده وكنت هستاذن طبعا هي بس صورة جت في طريقي صدفة فاكلمت عنه
يزيد: بتكلمي عنه واحنا في مشكلتنا دي؟؟ للدرجة مش فارقة معاكى حياتنا ولا علاقتنا؟؟ طب والله لاعلمك الادب و والله ماانتى رايحاله يا رقية
رقية: نبقى نكلم في الموضوع ده بعدين ان شاء الله
يزيد: بقولك حلفت مفيش نزول في حتة
رقية مستغربة من الكائن الي ظهر قدامها فجاة: الي تشوفه
يزيد: بصي يا رقية انا مش هقدر اكمل معاكى مش هقدر اكمل مع واحدة مبتحبنيش
انتى اصلا عمرك ما حبيتيني لو بتحبيني ما كنتيش اتصرفتي كده ولا فكرتى تبعدي عليا لانك ساعتها ما كنتيش هتعرفي بس شكلك كنتى بتتسلي وخلاص مش عارفة ان الي بتلعبي بيه ده قلب انسان انسااااان وهتتحاسبي عليه
رقية: ايه الي انت بتقوله ده والله العظيم مكانتك كبيرة اوي عندي عشان كده خايفة ربنا يعاقبني بيك ويحرمني منك انا عرفت ان المعصية بتتنزع منها البركة وعقابها هيحل بصاحبها عاجلا او اجلا فخفت خفت اخسرك
والله كل الي بعمله عشان ربنا يباركلنا وعايزه ربنا يجمعني بيك في الحلال مش عايزه غير الحلال
يزيد بنبرة استهزاء: ربنا يقوي ايمانك
واكمل قائلا
يزيد: ووقت نومك الي غيرتيه ده اسمه ايه فاكره فاكره لما جيتي قولتيلي انا تعبانة وعايزه ابقى انام بدري وتعبت من السهر ما فكرتيش فيا ما فكرتيش هكلمك امتى لما بالليل تنامي وبالنهار انا بالشغل ولا نسيتي مواعيد شغلي كمان
رقية: لا والله مش كده بس فعلا انا بقيت اتعب جدا من السهر ومعرفش بمواعيد شغلك الجديدة ولما وافقتني مش جه عبالي ان دي مواعيد شغلك
يزيد بنظرة حملت الكثير من المشاعر المهينة: مش عايز اعرفك يا رقية انا من كثر حبي ليكي كرهتك وقفل في وشها وسابها غرقانة ف بحر اوجاعها

وبقوا كده يومين يسيبها تعاني الم الفراق ويرجعلها يوم بعد محايلاتها الكثيرة فتفرح برجوعه مع وجع كلمته الي بيقولهالها في كل مرة رجعت بس عشان اعتذرتى كثير بس يرجع ثاني يسيبها
واخر مرة كان بقا شكلها صعب اوي وما بقتش مستحملة الوضع والم الحب الحرام وتعلقها بغير الله معذبها وبعد ما سابها وقفل معاها
فضلت اكثر من ساعة وهي ضامة رجليها لصدرها ولفاهم بايديها وبتعيط وبعدين قامت توضت وصليت ركعتين عشان تهدى ولقيت نفسها محتاجة تعمل حاجة كانت بتعملها زمان
قامت تكتب
مسكت القلم وابتدت تخط في حروفها الي كتبتها بوجع قلبها
وجع المعصية والحب الحرام لو عرفت دينها كانت حافظت على قلبها وماكانتش اتوجعت كل ده
مقدرتش تسكت عن الي حصل قعدت تتخبط بين كرامتها ووسواسها ونفسها وبالاخر قررت تكلمه وتحاول معاه يرجعلها ومش يسيبها ما بقتش عايزه حاجة غير يرجعلها ماكانتش عارفة ان توبتها هتخليها تخسره ماكانتش عارفة ان التوبة طريقها صعب ولازم تتخلص من المعصية واوجاعها عشان تقدر تكمل فقامت تكلمه ابتدت تكتب في الرسالة
معرفش ليه ببعثلك الكلام ده بس جايز عشان حاسة انه امانة عندي
لما سبتني كنت لسه مخلصتوش فتعبت اووووي لحتى خلصته كل كلمة كانت بدموع فراق وعذاب والم
هي حياتي بقيت كده عذاب الم دموع تعاااااااسة
اقصى امنية عندي هي المـــــــــــــــــــــــــــــوت
وبعثتله الخاطرة الي كانت كتبتها لما سابها ودي هنشوفها في الحلقة الجاية ان شاء الله انتظرونا

BY عالم القصص والروايات 📚


Warning: Undefined variable $i in /var/www/group-telegram/post.php on line 260

Share with your friend now:
group-telegram.com/ahgeel/2449

View MORE
Open in Telegram


Telegram | DID YOU KNOW?

Date: |

"There are several million Russians who can lift their head up from propaganda and try to look for other sources, and I'd say that most look for it on Telegram," he said. The message was not authentic, with the real Zelenskiy soon denying the claim on his official Telegram channel, but the incident highlighted a major problem: disinformation quickly spreads unchecked on the encrypted app. In addition, Telegram's architecture limits the ability to slow the spread of false information: the lack of a central public feed, and the fact that comments are easily disabled in channels, reduce the space for public pushback. Telegram was co-founded by Pavel and Nikolai Durov, the brothers who had previously created VKontakte. VK is Russia’s equivalent of Facebook, a social network used for public and private messaging, audio and video sharing as well as online gaming. In January, SimpleWeb reported that VK was Russia’s fourth most-visited website, after Yandex, YouTube and Google’s Russian-language homepage. In 2016, Forbes’ Michael Solomon described Pavel Durov (pictured, below) as the “Mark Zuckerberg of Russia.” Crude oil prices edged higher after tumbling on Thursday, when U.S. West Texas intermediate slid back below $110 per barrel after topping as much as $130 a barrel in recent sessions. Still, gas prices at the pump rose to fresh highs.
from us


Telegram عالم القصص والروايات 📚
FROM American