Telegram Group & Telegram Channel
#رقـــــيـــــة
#قصص1وروايات1وحكايات

الحلقة الثامنة والثلاثين

بعد نصف ساعة من الانتظار دلف من باب البناية شخص غير متوقع ليبدا في تنفيذ مقلب رقية التي كانت تراقب سير خطتها وتنتظر ردة فعل اسر !!!
وهي سعيدة بالانتقام منه وبمقلبها فهي منذ زمن لم تمارس هواية المقالب على احد وها قد جائتها الفرصة للاستمتاع بمقالبها على اسر التي ردة فعله غير متوقعة بالنسبة لها !!!

=======
وقف اسر مشدوها مما يرى علاء معه ابنة اخته ذات الاربع سنوات

علاء: مبروك يا عريس
اسر: الله يبارك فيك احمـ امال فين رقية بقالي نص ساعة مستنيها
علاء تنحنح في احراج: آآآ رقية؟؟ اه رقية .. اصل رقية احمـ آآآ
اسر بحيرة: هو في ايه؟؟
علاء بسرعة: رقية نايمة
وترك بنت اخته وفر هاربا ليتجنب ردة فعل اسر الغير متوقعة
اسر بعدم فهم: هي رقية فين
سلمى: نايمة
هتفثحني فين يا عمو
اسر بصدمة:افــ أ ايه؟!!
سلمى ببراءة: تفثحني
هي خالتو روكا التلي انك هتفثحني

للحظة شعر اسر بغضب شديد وحنق تجاه رقية وتصرفاتها الغير مسؤولة
ترقرقت عينا سلمى بالدموع فرق قلبه لها وانحنى وربت على وجنتيها
اسر بنبرة حانية: خلاص يا حبيبتي بتعيطي ليه يا حلوة دنا هفسحك احلى فسحة
سعدت سلمى لذلك وشبكت اصابعها الصغيرة باصابع اسر وتوجها نحو السيارة

انطلق اسر بسيارته وهو يشتعل غيضا من رقية بينما رقية التي كانت تراقب الوضع من غرفتها شعرت بضيق شديد لتواجد اسر مع غيرها حتى وان كانت ذات الاربع سنوات تعجبت من ضيقها ولعنت غبائها ومقالبها فلو لا عنادها لكانت الان جنب زوجها
تنزهت سلمى صحبة اسر الذي كان يغلي من الغضب

~~~~~~~~~~~~~
عبر الهاتف
عمر: هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه مش قادر اخد نفسي بقا رقية تعمل فيك كده
اسر بحنق: انت كمان بتضحك والله لاوريها واعرفها اسر يبقى مين
عمر متصنع الجدية: احمـ لاحظ انك تستحلف لاختي في وجودي
اسر:هه ومش اي اخت
بص انت لازم تساعدني
عمر بانتباه: في ايه
اسر: بكره تقول لرقية انك هتنزلها وتجيبها على مطعم (....) هكون انا موجود ان شاءالله توصلي الامانة ومع السلامة
عمر بتوجس: رقية مش هتسكت
اسر بثقة: سيبها عليا
عمر: الي تشوفه
ربنا يستر منك ومنها

==========
في الصباح بمنزل رقية استيقضت بتكاسل وفجأة قطبت حاجبيها في ضيق حين تذكرت ان سلمى قضت وقتا ممتعا رفقة اسر دلفت الى الحمام وهي تردد
رقية بغيظ: غبية يا رقية غبية

بعد قليل

عمر:روكا حبيبتي الف مبروك
رقية تصنعت الابتسام: الله يبارك فيك عقبالك
عمر: ياااااارب يا اختي ياااااارب
ام عمر: مبروك على ايه مش بعيد الراجل يطلق بعد الفصل الي عملته اختك
لم يجيبها اي من اولادها لكن توجست رقية خيفة مما يحدث فاسر لم يتصل بها ابدا !!
عمر: روكا انا عازمك النهار ده عالغداء
رقية:ربنا يخليك ليا حبيبي

بوقت الغداء وفي مطعم (....) كان اسر جالس على طاولة بعيدة يهز رجله بعصبية فقد تاخر عمر

بعد وقت ليس بالقصير دلف عمر داخل المطعم بصحبة رقية وجلسا على الطاولة المخصصة لهما

بعد برهة
عمر: انا اسف يا رقية
رقية بعدم فهم:؟!!
عمر: احمـ آآآآ عن اذنك شويه
رقية: اهااا اتفضل طبعا

بعد خروج عمر وجدت رقية امامها اخر شخص تتوقع وجوده!
رقية بدهشة وغيظ: انت!! عمر!! مااااااااشي يا عمر
اسر بهدوء وهو عاقد ذراعيه امام صدره: بتهربي مني ليه؟؟؟
رقية بعنف: مالكش دعوة بيا عن اذنك
كادت ان تنهض وتغادر لكن اسر امسكها واقعدها بحدة وهو يمسك بذراعها بحدة ويجز على اسنانه من الغضب والغيظ
رقية بالم: سيبني وجعتني
اسر والشرر يتطاير من عينيه: انتى ازاي خرجتي من غير اذني
رقية باذبهلال:هه !!!
اسر: نسيتي اني بقيت جوزك ؟
رقية طاطات راسها في خجل وسكتت بينما ارخى اسر قبضته عنها وظلت هي تفرك موضع يده فهو المها بشدة
اسر بحنية: والله بحبك اوي ليه بتعملي كده
رقية بدموع: انا مش عارفة انت حنين ولا قاسي بتقلب بسرعة وبعدين انا عايزه حد ملتزم ياخد بايدي للجنة مش واحد شافني بالشارع واطلق بصره
اسر: ماسالتيش نفسك السبب؟
رقية: مفيش سبب يخليك تعصي ربنا
اسر باسى: معاكى حق
بس انا حلمت بيكى
رقية بصدمة: ايه؟!!!
اسر: كانت رؤيا
كنت ماشي فطريق وفجاة شفت نور جامد قربت لقيتها بنت شبكنا ايدينا فبعض ومشينا
البت دي هي انتى لما شفتك مقدرتش احوش نفسي بصتلك باستغراب عشان افتكرت البنت الي في الرؤيا هي نفسها انتى
شعرت رقية بالخجل بينما شعر اسر بالضيق لانه لم يكمل لها بقية الرؤيا لكنه يشعر بضيق كلما تذكر الجزء الاخير منها فهو يزعجه بشدة

مسح اسر دموع رقية فانتفضت هي لذلك ابتسم لها اسر في حنو ثم طلب الغداء وظل يتكلم ويحدثها عن نفسه وعائلته شعرت رقية انها تعرفه منذ زمن وانه مسكنها وفارس احلامها
اسر: يااااه الوقت معاكى عدى بسرعة
رقية: خلينا نقوم
اسر: يلا لاحسن الحاج ابو عمر يعلقني من وداني
ضحكت رقية بعفوية فنظر لها نظرة غاضبة فهي بمكان عام خجلت رقية وصمتت
اوصلها الى منزلها وظلا طوال الطريق صامتين
رقية في نفسها: يا له



group-telegram.com/ahgeel/2471
Create:
Last Update:

#رقـــــيـــــة
#قصص1وروايات1وحكايات

الحلقة الثامنة والثلاثين

بعد نصف ساعة من الانتظار دلف من باب البناية شخص غير متوقع ليبدا في تنفيذ مقلب رقية التي كانت تراقب سير خطتها وتنتظر ردة فعل اسر !!!
وهي سعيدة بالانتقام منه وبمقلبها فهي منذ زمن لم تمارس هواية المقالب على احد وها قد جائتها الفرصة للاستمتاع بمقالبها على اسر التي ردة فعله غير متوقعة بالنسبة لها !!!

=======
وقف اسر مشدوها مما يرى علاء معه ابنة اخته ذات الاربع سنوات

علاء: مبروك يا عريس
اسر: الله يبارك فيك احمـ امال فين رقية بقالي نص ساعة مستنيها
علاء تنحنح في احراج: آآآ رقية؟؟ اه رقية .. اصل رقية احمـ آآآ
اسر بحيرة: هو في ايه؟؟
علاء بسرعة: رقية نايمة
وترك بنت اخته وفر هاربا ليتجنب ردة فعل اسر الغير متوقعة
اسر بعدم فهم: هي رقية فين
سلمى: نايمة
هتفثحني فين يا عمو
اسر بصدمة:افــ أ ايه؟!!
سلمى ببراءة: تفثحني
هي خالتو روكا التلي انك هتفثحني

للحظة شعر اسر بغضب شديد وحنق تجاه رقية وتصرفاتها الغير مسؤولة
ترقرقت عينا سلمى بالدموع فرق قلبه لها وانحنى وربت على وجنتيها
اسر بنبرة حانية: خلاص يا حبيبتي بتعيطي ليه يا حلوة دنا هفسحك احلى فسحة
سعدت سلمى لذلك وشبكت اصابعها الصغيرة باصابع اسر وتوجها نحو السيارة

انطلق اسر بسيارته وهو يشتعل غيضا من رقية بينما رقية التي كانت تراقب الوضع من غرفتها شعرت بضيق شديد لتواجد اسر مع غيرها حتى وان كانت ذات الاربع سنوات تعجبت من ضيقها ولعنت غبائها ومقالبها فلو لا عنادها لكانت الان جنب زوجها
تنزهت سلمى صحبة اسر الذي كان يغلي من الغضب

~~~~~~~~~~~~~
عبر الهاتف
عمر: هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه مش قادر اخد نفسي بقا رقية تعمل فيك كده
اسر بحنق: انت كمان بتضحك والله لاوريها واعرفها اسر يبقى مين
عمر متصنع الجدية: احمـ لاحظ انك تستحلف لاختي في وجودي
اسر:هه ومش اي اخت
بص انت لازم تساعدني
عمر بانتباه: في ايه
اسر: بكره تقول لرقية انك هتنزلها وتجيبها على مطعم (....) هكون انا موجود ان شاءالله توصلي الامانة ومع السلامة
عمر بتوجس: رقية مش هتسكت
اسر بثقة: سيبها عليا
عمر: الي تشوفه
ربنا يستر منك ومنها

==========
في الصباح بمنزل رقية استيقضت بتكاسل وفجأة قطبت حاجبيها في ضيق حين تذكرت ان سلمى قضت وقتا ممتعا رفقة اسر دلفت الى الحمام وهي تردد
رقية بغيظ: غبية يا رقية غبية

بعد قليل

عمر:روكا حبيبتي الف مبروك
رقية تصنعت الابتسام: الله يبارك فيك عقبالك
عمر: ياااااارب يا اختي ياااااارب
ام عمر: مبروك على ايه مش بعيد الراجل يطلق بعد الفصل الي عملته اختك
لم يجيبها اي من اولادها لكن توجست رقية خيفة مما يحدث فاسر لم يتصل بها ابدا !!
عمر: روكا انا عازمك النهار ده عالغداء
رقية:ربنا يخليك ليا حبيبي

بوقت الغداء وفي مطعم (....) كان اسر جالس على طاولة بعيدة يهز رجله بعصبية فقد تاخر عمر

بعد وقت ليس بالقصير دلف عمر داخل المطعم بصحبة رقية وجلسا على الطاولة المخصصة لهما

بعد برهة
عمر: انا اسف يا رقية
رقية بعدم فهم:؟!!
عمر: احمـ آآآآ عن اذنك شويه
رقية: اهااا اتفضل طبعا

بعد خروج عمر وجدت رقية امامها اخر شخص تتوقع وجوده!
رقية بدهشة وغيظ: انت!! عمر!! مااااااااشي يا عمر
اسر بهدوء وهو عاقد ذراعيه امام صدره: بتهربي مني ليه؟؟؟
رقية بعنف: مالكش دعوة بيا عن اذنك
كادت ان تنهض وتغادر لكن اسر امسكها واقعدها بحدة وهو يمسك بذراعها بحدة ويجز على اسنانه من الغضب والغيظ
رقية بالم: سيبني وجعتني
اسر والشرر يتطاير من عينيه: انتى ازاي خرجتي من غير اذني
رقية باذبهلال:هه !!!
اسر: نسيتي اني بقيت جوزك ؟
رقية طاطات راسها في خجل وسكتت بينما ارخى اسر قبضته عنها وظلت هي تفرك موضع يده فهو المها بشدة
اسر بحنية: والله بحبك اوي ليه بتعملي كده
رقية بدموع: انا مش عارفة انت حنين ولا قاسي بتقلب بسرعة وبعدين انا عايزه حد ملتزم ياخد بايدي للجنة مش واحد شافني بالشارع واطلق بصره
اسر: ماسالتيش نفسك السبب؟
رقية: مفيش سبب يخليك تعصي ربنا
اسر باسى: معاكى حق
بس انا حلمت بيكى
رقية بصدمة: ايه؟!!!
اسر: كانت رؤيا
كنت ماشي فطريق وفجاة شفت نور جامد قربت لقيتها بنت شبكنا ايدينا فبعض ومشينا
البت دي هي انتى لما شفتك مقدرتش احوش نفسي بصتلك باستغراب عشان افتكرت البنت الي في الرؤيا هي نفسها انتى
شعرت رقية بالخجل بينما شعر اسر بالضيق لانه لم يكمل لها بقية الرؤيا لكنه يشعر بضيق كلما تذكر الجزء الاخير منها فهو يزعجه بشدة

مسح اسر دموع رقية فانتفضت هي لذلك ابتسم لها اسر في حنو ثم طلب الغداء وظل يتكلم ويحدثها عن نفسه وعائلته شعرت رقية انها تعرفه منذ زمن وانه مسكنها وفارس احلامها
اسر: يااااه الوقت معاكى عدى بسرعة
رقية: خلينا نقوم
اسر: يلا لاحسن الحاج ابو عمر يعلقني من وداني
ضحكت رقية بعفوية فنظر لها نظرة غاضبة فهي بمكان عام خجلت رقية وصمتت
اوصلها الى منزلها وظلا طوال الطريق صامتين
رقية في نفسها: يا له

BY عالم القصص والروايات 📚


Warning: Undefined variable $i in /var/www/group-telegram/post.php on line 260

Share with your friend now:
group-telegram.com/ahgeel/2471

View MORE
Open in Telegram


Telegram | DID YOU KNOW?

Date: |

The Security Service of Ukraine said in a tweet that it was able to effectively target Russian convoys near Kyiv because of messages sent to an official Telegram bot account called "STOP Russian War." Russian President Vladimir Putin launched Russia's invasion of Ukraine in the early-morning hours of February 24, targeting several key cities with military strikes. And while money initially moved into stocks in the morning, capital moved out of safe-haven assets. The price of the 10-year Treasury note fell Friday, sending its yield up to 2% from a March closing low of 1.73%. Oleksandra Matviichuk, a Kyiv-based lawyer and head of the Center for Civil Liberties, called Durov’s position "very weak," and urged concrete improvements. During the operations, Sebi officials seized various records and documents, including 34 mobile phones, six laptops, four desktops, four tablets, two hard drive disks and one pen drive from the custody of these persons.
from us


Telegram عالم القصص والروايات 📚
FROM American