group-telegram.com/ahgeel/2476
Last Update:
#قصص1وروايات1وحكايات
#رقـــــيـــــة
الحلقة الاربعون
تالا: العريس عامل مفاجأة للعروسة فعايزه تروح معايا فورا
رقية بسعادة: ايوا هو قالي مجهزلي مفاجآت كثير
ارتدت نقابها الذي كان عبارة عن برنس كبير يشبه العباءة ونقاب خبات جمالها تحتهم فلا يحل لاحد رؤيته الا من احلهم لها الله عز وجل
صعدت رقية السيارة السوداء التي لم يسمح لسمر صعودها
رقية بتوجس: ليه سمر مطلعتش
تالا بخبث: تعليمات العريس يا عروسة
رقية بقلق: هو فين؟!!
تالا بابتسامة خبيثة: اخدينك عنده
واخرجت منديلا مخدرا من حقيبة يدها وباغتت به رقية مما جعلها لا تستطيع المقاومة وخارت قواها شيئا فشيئا وفقدت الوعي !!!!
السائق وهو يلوح بالهاتف: الباشا بيتصل
اشارت له تالا ان يعطيها الهاتف
تالا: باشا
: ......
تالا بابتسامة شيطانية: كل شيء تمام العروسه معانا
: ........
تالا: تمام يا باشا
اغلقت الهاتف ووجهت كلامها الى السائق
تالا بجدية: عالمخزن القديم بتاع الباشا
السائق: تمام يا هانم
==========
بينما امام الكوافيرا لمحت سمر الفتاة تخدر اختها فارتعبت بشدة واخذت تبكي وتصرخ تستنجد باي احد
الى ان ظهر امامها عمر واسر وهما في حالة دهشة واستغراب من حالها
عمر برعب: مالك يا سمر
فين رقية
سمر بصوت متقطع وهي تتشبث بعمر وبوجه صار اسود بسبب الكحل الذي انساب بسبب الدموع
سمر: الحق يا عمر الحق رقية اتخطفت
اسر بهلع: انتى اجننتي اتخطفت ازاي يعني
سردت لهم سمر ما حدث بعجالة فانطلق اسر بسيارة العرسان نحو اتجاه السيارة ولحقه عمر وعلاء بسيارة سامر
اقترب سامر من سمر وحاول تهدئتها
سامر: احمـ ربنا يرجعها بالسلامه
ارتمت سمر على الرصيف وهي تردد
سمر بصوت باكي: ياااااارب ياااااارب استرها معانا
سامر: عايز اقول حاجة واسف لو مش وقتها
سمر: خير
سامر: الناس في الفرح
ضربت سمر بيدها على راسها: ادي المصيبة هنقول للناس ايه العروسه اتخطفت !!!
سامر: احمـ آآآ انا عندي حل لو تاخروا ايه رايك نعمله
سمر:ايه؟!!
===========
بمكان اخر كانت رقية تتململ كانها تستعيد وعيها
نهضت بتكاسل نظرت حولها وهي لا تستوعب ما يحدث وجدت امامها من ينظر لها بتحدي وبابتسامة شيطانية وعيون مليئة بالرغبة تنهش جسدها وجدت اخر شخص تتوقعه
رقيةبصوت متقطع من الرعب: خــ ا آآآآ لــ د !!!
===========
كانا اسر وعمر يقودان بسرعة بالغة سرعة جنونية توحي بما يختلج في صدورهما نحو مجهول لا يعلمونه!!
==========
دخل سامر قاعة الافراح وامسك المايكريفون لينفذ ما اتفق عليه مع سمر التي ذهبت الى شقة والدها فلا داعي من وجودها عند الكوافيرا كما قد عرجت في طريقها على قسم الشرطة لعمل محضر بما حدث
سامر: احمـ السلام عليكم
للي ميعرفنيش انا سامر صاحب العريس
بصراحة هو العريس خد العروسة وقال يختصر ويسافروا باول الليل احسن
يعني العرسان دلوقتى سافروا عشان شهر العسل نورتونا
احتج الحضور على ذلك ونهض الكل لمغادرة الحفل اما ام عمر فقد فقدت اعصابها تماما فلم تتوقع ان يفعلا هاذاالطفلين الغير مسؤولين كما وصفتهما بمثل ذلك
حاوا الكل تهدئتها دون جدوى الى ان ......
سامر: بصي يا طنط هما ماسافروش ولا حاجة بس حصلت مشكلة
ام اسر بقلق: خير ياابني
سامر باحراج: ا آآآآ
ام عمر بسخط: ولا مشكلة ولا حاجة فصل ناقص منهم زي العادة
سامر بصوت خافت: ربنايصبرك على ماابتلاك بقا دي حماتك كنت طيب الله يرحمك
ام عمر بحدة: بتقول ايه يلا
سامر بغيظ: رقية اتخطفت
===========
بمكان اخر
خالد: مبروك يا عروسة
رقيةبخوف: عايز ايه
خالد ببرود: معزمتنيش قلت اجيبك افرح بيكى
رقية بخوف: عايزه اروح
خالد بضحكة مستفزة: هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه لا طيبة
اخذ ينظر لها بوقاحة ويقترب منها ورقية تعود للخلف في رعب امسكها ومرر اصابعه على وجنتها اطبق على خديها وهو يزمجر
خالد بحدة: انتى بتاعتي لوحدي والنهار ده فرحنا مستحيل تكوني لغيري مش عايزاني في الحلال؟ هتبقي تجري ورايا عشان اجوزك هاخد الي انا عايزه بالعافية
=======
بعد علم عائلتي العرسان بما حدث لرقية اغمي على ام عمر يا الهي اين قوتها وجبروتها لم يستطيعوا افاقتها فنقلوها الى المستشفى
تفلتت رقية من خالد بصعوبة لمحت حديدة في ركن ما بالمكان فاخذتها على غفلة منه وانهالت بها على راسه
حاولت ان تجد منفذا فوجدت الباب مفتوحا ولا وجود لاحد فقد رحل السائق وتلك الفتاة اللعوب بمجرد ايصالها للمكان بامر من خالد
لفت فستانها الممزق حول جسدها لتستر نفسها واخذت تجري وتلهث دون ان تلتفت ورائها
وصلت اخيرا الى الطريق الرئيسية ولمحت سيارتين قادمتين فاخذت تلوح لهما في رعب
وقفت السيارتين وترجل منهما اسر وعمر وعلاء وعيونهم حمراء من الغضب كالجمر
علاء بقلق: ايه الي حصل يا رقية
عمر بغضب: مين الكلب الي عمل كده
كانت رقية قد خارت قواها من الضغط النفسي والتعب الجسدي الذي تعرضت له كانت على وشك ان ترتمي بحضن زوجها فهو حماها وحبيبها وسندها وسكنها وسترها كانت تريد ان تشعر ب
BY عالم القصص والروايات 📚
Warning: Undefined variable $i in /var/www/group-telegram/post.php on line 260
Share with your friend now:
group-telegram.com/ahgeel/2476