group-telegram.com/ahgeel/2496
Last Update:
#رقـــــيـــــة
#قصص1وروايات1وحكايات
الحلقة الرابعة والاربعين والأخــــــــــيــــــــــــــــــــــرة
بعد دقائق صمت
رقية بنفاذ صبر: خير
اسر:وحشتيني
رقية: اتلم حضرتك كده ميصحش
اسر: وميصحش ليه
رقية باضطراب: عشان آآآ عشان عشان انا مش مراتك عشان تسمعني الكلام ده
اسر بجدية: لا مراتي
رقية باستهزاء: تقصد كنت
اسر بثقة: لا
اقصد انك مراتي
رقية بانفعال: انت اجننت يلا
انفعل اسر وقام وامسكها من ذراعها بشدة
اسر وهو يجز على اسنانه: انا مسمحش ان مراتي تقولي يلا
رقية محاولة التفلت منه: سيب ايدي انا مش زفت مراتك انت طلقتني ولا نسيت حضرتك
اسر بتحدي: بس رديتك
رقية: نعم :-O !!!!!!
اسر بابتسامة هادئة: ايوا رديتك
رقية بعدم استيعاب: ازاااااي شهور العدة خلصت
اسر: رديتك قبل ما تخلص
رقية: ليه
اسر: عشان بحبك
رقية: وليه ماقولتليش
اسر: كنت سايبك تهدي
رقية: طب افرض اتخطبت وانا فاكرة نفسي مطلقة
اسر بغضب: ازاي يعني تتخطبي انتى مراتي وبتاعتي
رقية بتحدي: انا مش بتاعت حد
وانا مش موافقة تردني مش كرسي انا تاخده وقت ما تعوز وترميه وقت ما تعوز
اسر: انا غلطت وندمت ورديتك انا اسف متاكد ان حبك ليا وعفوك وطيبة قلبك هيخلوكى تسامحيني
رقية بقوة: لا غلطان انا مش طايقاك اصلا وبحب واحد وهنجوز قريب وان ما طلقتنيش هخلعك يا اسر
تلقت رقية من اسر صفعة مدوية
اسر بعصبية مفرطة: بس بقا بطلي تستفزيني انتى عارفة كويس اني عصبي
وضعت رقية يدها على وجنتها تتحسس الصفعة
رقية بدموع: مش جديد عليك يا اسر يا ملتزم تضرب واحدة ست وان كنت عصبي فده على نفسك مش عليا
اقترب منها اسر
اسر بندم: انا اسف
رقية بصراخ وصوت مبحوح بسبب الدموع: سيبني فحالي انا بكرهك يا اسر بكرهك اووووي بكرهك انت ولا حاجة انت ماضي ندمت عليه
كنت فين وانا مخطوفة ومرعوبة
كنت فين لما لقيتني وحبيت اخبي نفسي فحضنك عشان احس بالامان
كنت فين وانا مرمية شهرين في المستشفى في غيبوبة
كنت فين والرجالة طمعت فيا وكله بقا عايزني
كنت فين ونظرات الناس ليا بتقتلني كل لحظة
كنت فين وانا بموت في اليوم الف مرة
اطلع برا يا اسر
اطلع براااااا
اطلع برا حياتي كلها
وورقة طلاقي تكون عندي يااما مش هيعجبك تصرفي
تركته وركضت نحو غرفتها اوصدت بابها وجلست ورائه تبكي حالها بحرقة
انصرف اسر وهو يشعر بالاسى والحزن والندم والخسارة
انصرف وهو لا يصدق انه متهور الى هذه الدرجة
ايعقل ان تكون رقية كرهته فعلا؟!!
لقد تخلى عنها في محنتها تخلى عنها في اكثر وقت تحتاجه فكيف لها ان تسامحه كيف ؟؟؟
انصرف والحسرة تاكل قلبه تنهشه تحرقه تجعله رمادا
============
=======
استاذن عمر على رقية ودلف الى غرفتها
عمر: عاملة ايه
رقية بحزن: الحمد لله
عمر بتردد: اسر بيحبك يا رقية
رقية بهدوء حزين: مش عايزه كلام في الموضوع ده
عمر: انا الي يهمني انتى يا رقية
انا عارف قد ايه بتحبيه وشايف حياتك بعده
عشان خاطر رقية فرحيها شويه وبلاش عند
رقية باسى: يعني انت شايف ان الي اسمه اسر ده هو الي تامنه على اختك!!
عمر: هو ندمان وعرف غلطه وكانت لحظة شيطان و مش عارف عمل كده ازاي اصلا
رقية منهية للحوار: الموضوع منتهي بالنسبالي
مش ده الي اامن على نفسي معاه
على مجرد ظرف خارج عن ارادتي اتخلى عني
خليه يطلقني يااما هخلعه
وده اخر كلام عندي
خرج عمر من غرفة اخته بهدوء فجروحها كثيرة ولا يمكن مداواتها بسهولة
=========
قضى اسر شهور وهو يلح على رقية الرجوع كان يلاحقها بكل مكان حاول مراضاتها كثيرا لكنها صامدة ولم تعف عنه
الى ان قرر اسر ان يقوم بمحاولة اخيرة لعله يفلح وزارها في بيتها
كان جالس في الصالون ينتظر خروجها
الى ان خرجت عليه جلست بهدوء
اسر بقلة حيلة: انا مش عارف اعمل ايه عشان ارضيكى غلبت والله
رقية بثبات: وانا ماطلبتش تراضيني طلبي بسيط بس طلقني
اسر: بحبك اوي ومش قادر اعملها
رقية بسخرية: ماانت عملتها قبل كده ايه الفرق يعني
اسر بالم: كانت غلطة ومش عارف ازاي عملتها
اخذت رقية تبكي وتشهق
اسر بقلق: في ايه يا حبيبتي بتعيطي ليه مالك
رقية ببكاء: عشان انا بحبك وانت متستاهلش
مابقتش قادرة اصمد انا بحبك اوي لحد اما كرهتك
اسر برجاء: عشان خاطري بلاش كره والله بحبك اووووي وندمان اووووي وتعلمت الدرس كويس اووووي ومستحيل اتخلى عنك ثاني اوعدك
رقية: مش قادرة اثق فيك
اسر: انا اديتك وعد وهتسال عليه
رقية بابتسامة: ماشي
اسر بعدم تصديق: يعني سامحتيني؟
اومات رقية براسها ايجابا
اسر بفرحة: ايوا كده خلينا نفرح
اوعدك اني اسعدك واعوضك عن كل الم سببتهولك
رقية بثقة: ان شاءالله
فقسوتها عليه باخر فترة وثباتها كان بمثابة امتحان له هل فعلا يحبها وسيتمسك بها ام انه سيستسلم لرفضها؟
هل فعلا يستحق مسامحته ام لا؟
اسر بصوت عالي: يا عمر يا حاج ابو عمر يا اهل الدار
خرج كل من في البيت الى الصالون وهم في حيرة
اسر بفرحة: اخيرا رقية سامحتني
انا عايز الفرح بكره يا عمي
رقية باعتراض: مش بسرعة كده
اسر :
BY عالم القصص والروايات 📚
Warning: Undefined variable $i in /var/www/group-telegram/post.php on line 260
Share with your friend now:
group-telegram.com/ahgeel/2496