group-telegram.com/ahgeel/2320
Last Update:
#رقـــــيـــــة 💕
الحلقة الرابعة
رقية:خالد
خالد:نعم
رقية:ممكن اسالك سؤال؟؟
خالد:اكيد طبعا
رقية:انت ايه الي خلاك تكلمنى اشمعنى انا يعني
خالد: ماانا قولتلك حابب اتعرف على قرايبنا صلة رحم يعني
رقية: اهاااا صلة رحم طب اشمعنى انا ليه مش كلمت اخواتى او حد من اعمامي مثلا اشمعنا انا يعني
خالد وابتدا يتوتر: (يخربيت كده لو قولتلها عن طريق بلال عرقتك جايز تساله عني وهو يفضح الدنيا .. يلا خلاص انا هغير الخطة وخلاص)
خالد: بصي هقولك حاجة بصراحة
رقية:اتفضل
خالد:عارفة الدكتور بلال المشرف على مشروعك
رقية بدهشة: ايوا
خالد: انا ابقى صاحبه
رقية مزبهلة
خالد: شدني اسمك جدا وسالته عنك وشكر فيكى جدا وبصراحة انا عايزك في الحلال وهو شجعني وشكر فيكى وقالي انك بنوتة محترمة جدا وملتزمة وده الي انا عايزه خصوصا انك من عيلة كبيرة
رقية اكسفت اووووي ووشها ابتدا يجيب الوان ومعرفتش ترد
خالد:الوووو رقية اسف لو ضايقتك انا عايزك في الحلال عايز اقولك اطمني انا اكبر منك ب15 سنة يعني كبير وراكز وعارف انا بعمل ايه انا لايمكن اجرحك او اذيكى فيوم قولتي ايه؟؟
وبعد فترة ليست بالقصيرة ابتدت ايدين رقية تتحرك وهي بتترعش وكتبتله "ربنا يسهل"
خالد بصدمة وكان فاكر انها هتوافق على طول:يعني ايه؟!!
رقية بخجل:يعني ربنا ييسرلنا الي فيه خير لينا لتنين
خالد: طب انا نفسي اوي اسمع صوتك ممكن؟
رقية بدهشة تختلط بالخجل:نعم!!
خالد: رقمك نفسي اسمع صوتك
رقية بتوتر:معلش انا اسفة احم مش حفظاه
خالد::خلاص خدي رقمي رنيلي اهوه******
رقية بتوتر وااضح:احم معلش اصل اصل اصل مش معايا رصيد
خالد وابتدا يتعصب: اوك اوك براحتك بس ياريت تفهمي اني عايزك في الحلال مش بلعب وانا عندي اخوات بنات فلا يمكن افكر ااذي بنات الناس عن اذنك سلام
رقية: سلام
قفل خالد وهو متعصب: بقا حتة بت تعملهم عليا وربنا ماهسيبك ولاخسرك اغلى ما عندك صبرك عليا يا رقية هانم اثقلي براحتك وهييجي يوم وتبقى رقبتك في ايدي
بينما رقية كانت مشاعرها متضاربة بين الفرح والخوف والتوتر والخجل بس الشعور الطاغي كان القلق واحساسها بالغلط وان نهاية السكة مش هيكون خير
ام رقية: هاا يا بنتى مالك وشك مقلوب كده هو طلع مين وعايز ايه
رقية:عايز يخطبني
ام رقية بفرح:بجد لووووووولي
رقية بسرعة قفلت بوق مامتها
رقية:بس بس ياماما هتفضحينا لسه مفيش حاجة حصلت لسه هفكر ده حتى طلب رقمي ومش اديته
ام رقية بحنق: ليه يا بنتى مش اديتيه ليه
رقية بشرود:مش عارفة مش مرتاحة للموضوع
ام رقية بضيق: ايوا خليكى كل مرة مش مرتاحة مش مرتاحة لحد اما تعجزي جنبي
رقية وهي بتقوم: خلاص ياماما انا هصلي استخارة ان شاء الله وربنا يسهل الي فيه خير يلا هقوم اقرا وردي
=========== ======
قامت رقية تقرا وردها وفكرها شارد في الموضوع ومش عارفة تتجاهل احساسها بالخوف والقلق من الموضوع قامت صللت استخارة ودعت ربنا كثير اوي ان يسهلها الي فيه خير ليها دعت ان يحفظها ويبعد عنها كل سوء وقامت فتحت فيس وقعدت تدردش وتهزر مع صحابها ونامت عشان تصحى بوقت القيام ورجعت صلت استخارة ثاني وكثفت الدعاء
========= =====
اخت رقية المجوزه ومامتها اتجمعوا عليها وقعدوا يقنعوها توافق
رقية وهي بتعيط: مش عايزاااه مش مرتاحة ده صاحب الاستاذ بلال واديكوا شفتوا ازاي طلع خاطب والصاحب ساحب ايه عرفنى ان ده مش زيه وبيلعب ببنات الناس
سمر:لا طبعا يا حبيبتى مش شرط ده شكله محترم
رقية بضحكة سخرية:هه وانتى عرفتى منين قعدتى معاه مثلا؟ ولا هو راح كلم اخويا مش انا عشان نقول محترم ودخل من الباب
وطال النقاش بلا فايدة لا رقية عايزه تقتنع ولا اختها يئست منها وفجاة مامتها اغمى عليها
رقية بخضة:مااااااما قعدوا يفوقوها وهما مخضوضين وبعد ماافاقت
الام بدموع: على طول مغلباني يا رقية مش عارفة معمولك عمل ولا ايه هتجيبي اجلي اي حد بيتقدم بترفضيه ليه كده يا بنتى انا عايزه افرح بيكى ما بقاش ليا حيل للمناهدة
========== =====
قامت رقية وهي منهارة من العياط فتوضت وقرات قران وقالت خليني اصلي كمان جايز المرة دي ارتاح صلت استخارة للمره متعرفش كم ونامت صحيت على صوت اختها بتخضها
سمر:رقية رقية اصحى يا رقية بقا
رقية: في ايه ايه الي حصل
سمر:انتى شفتى كابوس ولا ايه
رقية :ايوا كنت في اوضة مقفولة جدا ومخيفة وكان في ايدي جوهرة غالية وشكلها حلو اوي وكان في وحش عايز يهجم عليا ويموتنى وياخد الجوهرة مني كانت جوهرة حلوة اوي وهو عايز يكسرها انا خايفة يا سمر مش عايزاه انا قلبي مش مطمني ربنا هيرزقنى بالاحسن منه انا مش عجزت دنا لسه عندي 21 سنة بس
سمر باشفاق: طب يا حبيبتى اهدي هدتها وسابتها شوي
=======
رقية اتخنقت من كثر التفكير فقامت تفتح فيس واول ما فتحت خالد كلمها
رقية:يووووووووه انا غلطانة اني فتحت اصلا
خالد:السلام عليكم ازيك يا رقية حابب اعرف رايك في الموضوع
رقية استجمعت قواها ماكانتش قادرة تتجاهل الصوت الي جوا
BY عالم القصص والروايات 📚
Warning: Undefined variable $i in /var/www/group-telegram/post.php on line 260
Share with your friend now:
group-telegram.com/ahgeel/2320