group-telegram.com/ahgeel/2328
Last Update:
#رقـــــيـــــة 💕
قصص وروايات وحكايات
الحلقة الثامنة
وعدت الايام وقعد يعلقها بيه وفعلا هي تعودت عليه وبقيت ترتاح معاه وتتعامل معاه على انه نصيبها بس فجاة اختفى من حياتها ولما رجع بعد ثلاث ايام كانت المفاجاة !!
خالد:الو (مش السلام عليكم احلى)
رقية بلهفة: خالد وحشتني اوي كنت فين واختفيت ليه
خالد: قال يعني فارق معاكى اوي
رقية: ليه بتقول كده
خالد: لما اغيب ثلاث ايام وحضرتك متفكريش حتى تسالي هيكون فارق معاكى يعني
رقية: عادي قلت اكيد مشغول يعني
خالد: لا بجد زعلت اوووي طلعت مش فارق معاكى بجد وابتدا يزعق: ده انتى حتى ماهانش عليكى ترني تطمني انا عايش ولا مت
رقية: لو سمحت متزعقش اشمعنى انت مقلقتش عليا واتصلت
خالد: كنت مستنيكى تتصلي
رقية بعناد: وانا بردو قعدت مستنياك
خالد: بصى بقا من الاخر انا مش ممكن ارتبط بواحدة مش بتقدرني
رقية بحنق: حلو اووي روح بقا شوفلك واحدة تقدرك سلاااام
قفلت رقية وهي في قمة ضيقها هي ابتدت تحبه او تتعود عليه بس هو زودها ومش عرفت تستحمله وبعد ما سمعت وابل من التهزيق من مامتها قامت فتحت الفيس وقعدت تكلم وتهزر وتضحك وفجاة وصلتها رسالة
يزيد: على فكره يا رقية انتى قاعدة بتهزري وتضحكى بس حاسس انك مضايقة
رقية: لا عادي
يزيد: هو حد من الفيس ضايقك؟
رقية: لا بس شويه مشاكل مع خطيبي
يزيد: ههههههههههههه يا بت ارحمي الراجل وبطلي افتراء كفاية الضحايا الي بالجروب دي هههههههههههههههههههههههههه
رقية: لا بقا هو قليل ادب ومش محترم وانا مش طايقاه
يزيد: ههههههههههههه تربيتي ا رقية بتفتري عالراجل ليه طاااااه
رقية: على فكره انت فايق للهزار وانا مش طالبة معايا هزار خالص سلام بقا هقفل احسن
يزيد: خودي تعالي هنا ا بت
رقية: عايز ايه
يزيد: خلاص انا اسف معرفش ان الموضوع مضايقك بجد
رقية: لا هو مش كبير خالص بس تقريبا كده هنفركش
يزيد: ربنا يصلح الاحوال
رقية: اللهم امين
يزيد: قومي اتوضي واستهدي بالله واقري شويه قرآن عشان تهدي وبعدين اكلموا وربنا يهديكوا
رقية: ربنا يخليك يا يزيد
بعد ما قفلت قعدت سرحانةوهي بتفكر
رقية: هو انا ليه كده مش عارفة اتقبل خالد في حياتي معقولة عشان شايفة يزيد الرجل المتدين فنفسي خالد يبقى كده انا فعلا بحس ان يزيد زي اخويا ياريت خالد يبقى زيه
بالليل قاعده عالتى فى مع مامتها وفجاة يجيلها اتصال تلفوني
رقية بخضة: ماما الحقي ده خالد
ام عمر بانفعال: ردي ردي بسرعةواتعدلي وسمعيه كلمتين حلوين متغلبنيش
رقية: الو
خالد: وحشتيني ونفسي اشوفك
رقية باذبهلال: ايييه مش فاهمة
خالد: بقالي شهر مشفتكيش نفسي اشوفك بقا
رقية: طيب هشوف امتى ينفع تيجي
خالد: لا عايز اخرج انا وانتى سوا لوحدنا
رقية: ايييه لا طبعا اهلي مستحيل يوافقوا
خالد: يوووووووووه كل حاجة اهلي اهلي ماهما وافقوا لما طلبتك يبقى خلاص لو مش واثقين فيا ماكانوش وافقوا بماانك خطيبتي انا حر بقا اخرج وقت ماانا عايز
رقية: حسيت بغصة ودموع نازلة على خدها للقسوة الي استشعرتها فصوته وقالت بصوت حاولت يكون طبيعي
رقية: حاضر هشوف الموضوع واقولك
=========== ========
بعد يومين
سمر بحماس: هاااااااااا قررتي هتلبسي ايه
رقية وكان الامر لا يعنيها: معرفش يا سوسو اهي اي حاجة وخلاص
سمر لمامتها: وربنا بنتك دي هبلة وهتنقطني
ام عمر: بت اتعدلي والبسي حاجة عدلة شديه ليكى
رقيه بدهشة: يعني ايه اشده بصوا بقا من الاخر انا لا يمكن البس اي حاجة وخلاص لبس الخروج يعني لبس الخروج
سمر بضيق: طيب طيب هتفضلي طول عمرك فقر
زفرت رقية بارتياح عشان مش هيغصبوها عاللبس وهتلبس الي هترتاح فيه بس حاسة بحاجة غريبة وقلبها متوتر وقلقان من الخروجة دي وحاسة ان وراها كارثة بينما خالد ابتدا يخطط ويرسم للعبته مخططات جديدة ربنا يستر من الي هيحصل .......
يتبع
BY عالم القصص والروايات 📚
Warning: Undefined variable $i in /var/www/group-telegram/post.php on line 260
Share with your friend now:
group-telegram.com/ahgeel/2328