group-telegram.com/ahgeel/2380
Last Update:
A/ Alngeb Mohammed:
#رقـــــيـــــة 💕
الحلقة الرابعة عشر
مهما عصيت واتكبرت وعالمعصية عنيك غمضت مهما تهربت وتجاهلت هييجي يوم العقاب هييجي مهما كان في ناس حواليك لما تقع مش هتلاقي غير نفسك خليك مع ربنا واوع تعصيه وحده قادر على جرحك يخفيه يداويه وينسيك فيه والي متتوقعوش يعوضك بيه بس خليك معاه
عدت الايام ورقية على حالها قربت اوي من ربنا صداقتها بين ندى ويزيد بتقوى كانوا معاها ثانية بثانية يقووها وياخدوا بايدها بقا يزيد كل حياتها بقا بيعتبرها بنته المكسورة ولازم ياخد بايدها ويقويها كان بيخليها تقرا قران بالساعات يوميا وده ريحها اوي مفيش راحة ممكن تساوي راحة الانسان وهو بيقرا كلام ربنا ماكانش بينغص عليها غير اتصالات خالد وتهديداته وذكراه
بيوم كانت رقية بتروق في اوضتها وفجاة وقع بصرها على صندوق ذكرياتها مسكته بايادي مرتعشة وقعدت عالسرير وفتحته وفتحت معاه جروحها الي يا دوب بدؤوا يلتئموا لقيت ورقة واغلفة شوكولا الورقة مكتوب فيها اول لقاء 21 نوفمبر ثاني لقاء 22 ديسمبر ثالث لقاء 15 جانفي ابتسمت رقية بوجع ومسكت الاغلفة بايادي مرتعشة كان خالد بكل لقاء بيجيبلها شوكولا وهي كانت بتكتبله رسالة على كل غلاف وتخبيهم وابتدت تقرا اول غلاف
حبيبي نعم حبيبي فانا فعلا احببتك لكن خجلي منعني من النطق بها احبك واحب كل شيء فيك ضحكاتك كلماتك ابتساماتك حركاتك احب حتى سكناتك
ومسكت الرسالة الثانية انا لا الومك انت ولا الوم الدروب فلا تسالني عن الطريق ولا شان لي بالمسافات بل الوم قلبي قلبي الذي لا يعرف للهدوء سبيل اغار عليك اغار ويجن جنوني عندما تنشغل باخرى اغار حتى من النسمة التى تتطاير بسببها شعيراتك اغار حتى من نفسي فلا تلمني ولُم هذا القلب
وجت عالرسالة الثالثة ومعرفتش تكمل قعدت تقطع فيهم زي المجنونة رقية: غبية يا رقية غبية غبية غبية انهارت عالارض ودفنت وشها في كفوفها وفجاة
~~~
افتكرت كلام يزيد لما قالها لما تلاقي نفسها مخنوقة تكتب وتطلع الي جواها فورقة ان شاء الله هتحرقها بعدين المهم تطلع الي جواها قامت مسكت القلم وابتدت تكتب
وثقت مرة بشخص فعلمني الا اثق باحد مرة اخرى احببته نعم احببته لا لا لعلي لم احبه لعلِّي تعودت عليه او لعل كرامتي المذبوحة خيلت لي ذلك حتى تصون ما تبقى لها من فتات لكنني لازلت افكر فيه اذكر لقاءاتنا اذكر كلامنا اذكر معاكساته اشعر بان قلبي يعتصر شوقا والما اختنق انا فعلا اختنق ولا اشعر بالهواء لعلِّي احن الى ذلك الكلام المعسول لعل هذا ذنب سالم اُعاقب به اه يا سالم .. اين تراك تكون ا مازلت تحبني ام كرهتني او لعله عقاب على معصيتي لخالقي ا لم تقل لي صديقتي يوما ان بين الخطيب والمخطوبة حدود لعلِّي قد تخطيتها اغفر لي يالله وداوي جراحي فما عدت احتمل الوجع اغفر لي وارض عني يا الله
=======
وفجاة دخلت عليها مامتها ولقيت الاوضة مقلوبة ومكسرة
ام عمر بحنق: ايه الي انتى عاملاه في الاوضة ده
هزت رقية راسها ببطىء وبدت من كثرة الدموع كانها احد الاشباح
ام عمر: بما انك بتحبيه اوي كده ارجعيله
رقية بصدمة: اييييييييه
ام عمر: ايوا هو لسه باقي عليكى ومستني كلمة منك وقارفنا اتصالات
رقية: ماااااااما انا مستحيل ارجعله مستحيييييل
ام عمر بقسوة: هترجعيله يا رقية مش بمزاجك انتى لازم ترجعيله
رقية باستنكار: ليه ان شاءالله
ام عمر: انتى ناسية تهديداته
رقية: ايوا بس ده واحد كذاب بيفتري عليا وبيقذفني بالباطل وانتى عارفة بنتك كويس
ام عمر: انا عارفة بس الناس متعرفش
رقية بتحدي: هقول لعمر وهو يتصرف معاه
ام عمر: نعــــــــــــم يعني تعملي عملتك وتجيبي شباب منعرفش اصلهم ولا فصلهم وبالاخر تيجي في الواد الغلبان ده
رقية بالم: انا الي عملت كل ده يا ماما !!!
ام عمر بتوتر: ماليش دعوة متدخليش اخواتك في الموضوع لا عمر ولا حتى علاء دول دمهم حامي ممكن يقتلوه ويروحوا فداهية
رقية بضعف:ماشي يا ماما مش هقولهم حاجة واكملت بتحدي: بس بردو مش هرجعله ده نجوم السماء اقربله
ام عمر وهي طالعة : اعقلي يا رقية احسنلك.. بتكسري في الاوضة عشان بتكرهيه مثلا ورزعت الباب وراها
رقية بزعيق وصوت خانقاه الدموع : بكسر في الاوضة عشان كرامتى الي اتهانت عشان الي حصلي يا ماااااااااااما
رجعت رقية مسكت القلم وكل ذرة فكيانها بتتالم والحروف بيطلعوا دم خطت بحروف قلبها الدامي حتى كسرت القلم وبقا زي صاحبته اقل ما يقال عنه مكســــــــــــــور
يتبع
فاصل حلقة واحدة من الجزء الاول
BY عالم القصص والروايات 📚
Warning: Undefined variable $i in /var/www/group-telegram/post.php on line 260
Share with your friend now:
group-telegram.com/ahgeel/2380